spísané podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej aj ako „Nariadenie“) a v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj ako „Zákon OOU“)
Vážime si Vaše súkromie a ochrana Vašich osobných údajov je jednou z našich priorít. Tieto pravidlá ochrany osobných údajov (ďalej len „Pravidlá“) obsahujú informácie o tom, ktoré Vaše osobné údaje pri vykonávaní našej činnosti zhromažďujeme, ako ich používame a akým spôsobom ich chránime.
Osobné údaje, ktoré nám poskytnete používame výlučne na to, aby sme Vám mohli poskytovať kvalitné služby. Pri poskytovaní našich služieb vždy berieme na zreteľ Vaše súkromie a k ochrane Vašich osobných údajov pristupujeme s rešpektom a zodpovedne. Odporúčame Vám, aby ste si dôkladne prečítali tieto Pravidlá a oboznámili sa tak so všetkými svojimi právami predtým, ako s nami vstúpite do právneho vzťahu.
Prevádzkovateľ: CIPISEK
Sídlo: Podhradík 9, 08006 Prešov
e-mail: cipisek@cipisek.sk, tel:
051 776 5940; 0948 070 406
WEB: https://www.cipisek.sk/
Zodpovedná osoba: Jozef Karahuta
(ďalej len ako „prevádzkovateľ“ alebo „my“) si Vás týmto, ako dotknuté osoby, dovoľujeme informovať o spôsobe a rozsahu spracúvania Vašich osobných údajov, vrátane rozsahu Vašich práv súvisiacich so spracúvaním Vašich osobných údajov. Prevádzkovateľ sa zaoberá poskytovaním ľudovoumeleckých výrobkov a služieb ako kroje, obuv, či remenárske výrobky.
Základné pojmy:
I. Prevádzkovateľom je fyzická alebo právnická osoba, ktorá je zodpovedná za ochranu a spracúvanie osobných údajov. My sme v súlade s článkom 4 bodom 7. Nariadenia a s §5 písm. o) Zákona OOU prevádzkovateľom Vašich osobných údajov.
II. Sprostredkovateľom je každý, kto spracúva osobné údaje v mene prevádzkovateľa. Našimi sprostredkovateľmi sú subjekty uvedené v článku V. týchto Pravidiel.
III. Pravidlá ochrany osobných údajov (ďalej „Pravidlá“) upravujú právne vzťahy Prevádzkovateľa a jeho klientov, potenciálnych klientov a používateľov webovej stránky Prevádzkovateľa, Prevádzkovateľa a jeho dodávateľov, Prevádzkovateľa a jeho sprostredkovateľov pri spracovávaní ich osobných údajov podľa Zákona OOU a Nariadenia.
IV. Dotknutou osobou (ďalej aj ako „dotknutá osoba“, „klient“ alebo „Vy“) sa na účely týchto Pravidiel rozumie akákoľvek fyzická osoba, ktorej osobné údaje sú spracúvané. Medzi dotknuté osoby patria najmä:
Pri poskytovaní našich služieb a/alebo uzatvorení zmluvy potrebujeme od Klienta získať osobné údaje, ktoré budú použité pre poskytnutie týchto služieb a pre komunikáciu s Klientom. Zabezpečujeme ochranu všetkých osobných údajov, ktoré nám poskytnete akoukoľvek formou, a to v súlade so Zákonom OOU. Dbáme najmä o to, aby sa zamedzil vznik porušenia ochrany osobných údajov, a to najmä prijatím primeraných bezpečnostných opatrení eliminujúcich vznik náhodného alebo nezákonného zničenia, straty, zmeny alebo neoprávneného poskytnutia prenášaných, uchovávaných osobných údajov alebo inak spracúvaných osobných údajov, alebo neoprávnenému prístupu k nim. Na tento účel sme prijali primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania. Všetky osobné údaje klienta sú uložené na zabezpečenom serveri a v uzamknutých miestnostiach a vynakladáme maximálne úsilie na ich ochranu. Pri spracúvaní osobných údajov klienta, potenciálneho klienta a zástupcu klienta dodržiavame najmä zásadu zákonnosti, zásadu obmedzenia účelu, zásadu minimalizácie osobných údajov, zásadu správnosti, zásadu minimalizácie uchovávania, zásadu integrity a dôvernosti a zásadu zodpovednosti.
V súlade s Nariadením a Zákonom OOU ako prevádzkovateľ spracúvame osobné údaje, ktoré nám poskytujete v súvislosti s vykonávaním našej činnosti. Spracúvame iba také osobné údaje, aby sme Vám mohli poskytovať naše služby, jednotlivé produkty, aby sme dodržali naše zákonné povinnosti, a tiež aby sme chránili naše oprávnené záujmy. Zhromažďujeme osobné údaje o našich klientoch, ktorí majú o naše služby záujem alebo ktorí nám dali súhlas, aby sme ich mohli s ponukou produktov a služieb oslovovať, osobné údaje, ktoré nám poskytujete v súvislosti s nákupom tovaru či využívaním služieb (napr. v rámci vytvorenia objednávky tovaru elektronicky, telefonicky, nákupom tovaru a zadaním svojich osobných údajov v rámci vystavenia faktúry Prevádzkovateľom, či pri reklamácii tovaru). Ide najmä o osobné údaje:
Prevádzkovateľ spracúva tieto osobné údaje iba v súlade s nižšie uvedenými účelmi, v rozsahu a po dobu nevyhnutnú na naplnenie týchto stanovených účelov, inak len po dobu povinnej archivácie v súlade s osobitnými predpismi slovenského právneho poriadku.
I. Spracovanie osobných údajov v súvislosti s nákupom tovaru telefonickou objednávkou, elektronicky alebo na prevádzke
II. Spracúvanie osobných údajov v súvislosti s vybavovaním podnetov, dotazov a reklamácií
III. Spracúvanie osobných údajov prostredníctvom kamerového systému v priestoroch prevádzkovateľa
IV. Spracúvanie osobných údajov v súvislosti s výkonom práv dotknutých osôb
V. Spracúvanie osobných údajov v súvislosti s oprávnenými záujmami prevádzkovateľa
VI. Spracúvanie osobných údajov v súvislosti s plnením zákonných povinností prevádzkovateľa, a to najmä poskytnutie súčinnosti štátnym orgánom a orgánom verejnej moci pri výkone kontroly, účel registratúry a archivácie dokumentov, vykonávanie činností na splnenie povinností vyplývajúcich z osobitných predpisov, plnenie povinností vyplývajúcich z príslušných daňových a účtovných predpisov.
I. Vaše osobné údaje Prevádzkovateľ spracúva v prípade záujmu o naše služby, prípadne ich objednávke elektronicky, telefonicky resp. na prevádzke po dobu realizácie zmluvného vzťahu, ďalej po dobu nevyhnutne potrebnú na zabezpečenie vzájomných práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvy a ďalej po dobu 2 rokov odo dňa uplynutia záručnej doby na tovar na účely oprávnených záujmov Prevádzkovateľa (pozri vyššie). Vystavené daňové doklady sú v súlade s § 70 zákona č. 222/2004 Z.z., o dani z pridanej hodnoty, v znení neskorších predpisov, archivované po dobu 10 rokov od ich vystavenia. Z dôvodu nutnosti doložiť právny dôvod na vystavenie daňových dokladov sú po dobu 10 rokov odo dňa odoslania objednávky zákazníkom archivované aj objednávky.
II. Po skončení objednanej služby / zmluvy sa osobné údaje ďalej spracúvajú výlučne z dôvodu ochrany Prevádzkovateľa a Vašich práv a záujmov, a to na dobu nevyhnutnú k zaisteniu ich výkonu. Táto doba je primárne určená podľa premlčacích dôb stanovených zákonom (občiansky zákonník) alebo zmluvou. Naša činnosť taktiež podlieha špeciálnej sektorovej regulácii (distribúcia služieb), ktorá stanovuje uchovávať niektoré typy dokumentov týkajúce sa činnosti Prevádzkovateľa po zákonom stanovenú dobu tak, aby bol schopný preukázať plnenie svojich povinností a odbornú starostlivosť (spravidla ide o 10 rokov). Doba uchovávania osobných údajov vyplýva najmä zo zákona 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach, zo zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka a príslušných účtovných a daňových predpisov.
III. V prípade, ak nám klient udelí súhlas na spracúvanie osobných údajov, budeme uvedené údaje uchovávať po dobu stanovenú v súhlase so spracúvaním osobných údajov. Pokiaľ svoj súhlas odvoláte, nie je tým dotknuté spracúvanie Vašich osobných údajov vykonávané zo strany Prevádzkovateľa na základe iných právnych titulov, v súlade s týmito Pravidlami.
IV. Ak dôjde k ukončeniu účelu na spracúvanie osobných údajov resp. k odvolaniu Vášho súhlasu so spracúvaním osobných údajov, pristupujeme k likvidácii Vašich osobných údajov, pokiaľ nie je možné spracúvať vaše osobné údaje na inom právnom základe. Pri nakladaní s osobnými údajmi aplikujeme princíp minimalizácie, čo znamená, že len čo uplynie doba, počas ktorej sme povinní uchovávať osobné údaje, tak Vaše osobné údaje likvidujeme z našich databáz a informačných systémov.
I. Osobné údaje môžu byť z dôvodu naplnenia vyššie uvedených účelov okrem Prevádzkovateľa a jeho zamestnancov spracúvané tiež inými subjektmi. Externých partnerov, ktorí ako spracovatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje, si Prevádzkovateľ starostlivo vyberá a zveruje osobné údaje iba tým subjektom, ktorí poskytujú dostatočné záruky zabezpečenia vhodných technických a organizačných bezpečnostných opatrení, aby nemohlo dôjsť najmä k náhodnému alebo protiprávnemu zničeniu, strate, pozmeňovaniu, neoprávnenému sprístupneniu odovzdaných, uložených alebo inak spracovávaných osobných údajov, alebo neoprávnenému prístupu k nim.
Subjekty, ktoré môžu mať prístup k vašim osobným údajom, sú, či v budúcnosti môžu byť:
II. Ako Prevádzkovateľ sme povinní niektoré Vaše osobné údaje odovzdávať na základe všeobecne záväzných platných právnych predpisov nižšie uvedeným príjemcom v prípadoch, keď nám taká povinnosť vyplýva zo zákona, alebo je to potrebné na určenie, uplatnenie alebo obhajobu práv a našich oprávnených záujmov, alebo tretích osôb. Títo príjemcovia majú postavenie samostatných prevádzkovateľov.
Príjemcovia Vašich osobných údajov môžu byť:
III. Ako Prevádzkovateľ sme oprávnení poveriť spracúvaním Vašich osobných údajov sprostredkovateľov, ktorí sú oprávnení spracúvať osobné údaje v našom mene a sú povinní riadiť sa našimi pokynmi. V súlade s nariadením nie je na takéto poverenie potrebný Váš osobitný súhlas. Takýmto sprostredkovateľom je každá osoba, ktorá má s nami uzatvorenú osobitnú zmluvu o spracúvaní osobných údajov.
Našimi sprostredkovateľmi sú:
IV. Niektorí poskytovatelia služieb, s ktorými spolupracujeme, prevádzkujú online mediálne kanály (webstránky, stránky sociálnych sietí), pričom v našom mene poskytujú prostredníctvom týchto online mediálnych kanálov relevantné online reklamy na naše produkty a služby. Reklamu na naše produkty a služby môžete napr. vidieť, ak navštívite určitú stránku na sociálnych sieťach. Medzi takýchto poskytovateľov služieb patria napr. spoločnosti Facebook, Google a pod.
Vaše osobné údaje získavame priamo od Vás pri vykonávaní našej činnosti, pri uzatvorení a v priebehu trvania zmluvy a pri plnení tejto zmluvy alebo prostredníctvom iných osôb, pokiaľ tieto osoby disponujú s Vaším súhlasom.
Vaše osobné údaje neprenášame do tretej krajiny ani do medzinárodnej organizácie.
Pri vykonávaní našej činnosti nepoužívame automatizované spracúvanie Vašich osobných údajov, ani profilovanie osobných údajov.
Na stránke sú nevyhnutné súbory cookies, ktoré spú potrebné na zabezpečenie funkčnosti stránky. Analytické cookies umožňujú prevádzkovateľovi rozpoznať a spočítať počet používateľov a získať informácie o tom, ako sa webová stránka používa bez osobnej identifikácie jednotlivých návštevníkov. Google Analytics používa ako hlavný súbor cookie _ga, ktorý umožňuje službe odlíšiť používateľov a platí dva roky. Používajú ho všetky weby, ktoré implementujú Google Analytics (napr. identifikujú ktoré stránky najčastejšie používateľ otvára a či od niektorých stránok dostáva chybové hlásenia). Takto nám pomáhajú zlepšiť spôsob, akým funguje naša webová stránka a vám umožňujú ľahko nájsť to čo hľadáte.
Riadne spracúvanie Vašich osobných údajov je pre nás dôležité a ich ochrana je úplnou samozrejmosťou. Pri spracúvaní osobných údajov môžete uplatniť tieto práva:
Právo na prístup k Vašim osobným údajom
Máte právo na potvrdenie, či Vaše osobné údaje sú alebo nie sú
spracúvané a ak áno, máte právo na prístup k informáciám o účeloch
ich spracúvania, kategóriách dotknutých osobných údajov, príjemcoch alebo
kategóriách príjemcov, dobu uchovávania osobných údajov, informácie
o Vašich právach, o práve podať sťažnosť Úradu pre ochranu osobných
údajov, informácie o zdroji osobných údajov, informácie o tom, či
dochádza k automatizovanému rozhodovaniu a profilovaniu, informácie a
záruky v prípade prenosu osobných údajov do tretej krajiny alebo
medzinárodnej organizácie. Máte právo na poskytnutie kópií spracúvaných
osobných údajov. Žiadosť môžete poslať elektronicky na našu e-mailovú
adresu alebo v listinnej podobe na adresu uvedenú v článku I. týchto
Pravidiel. V prípade, ak budete žiadať konkrétne osobné údaje, budeme od
Vás požadovať, aby žiadosť podľa tohto bodu bola úradne overená.
Právo na opravu Vašich osobných údajov
Spracúvame Vaše neaktuálne, či nepresné osobné údaje? Zmenili ste
napríklad adresu bydliska? Informujte nás prosím, a my osobné údaje
opravíme. Žiadosť môžete poslať elektronicky na našu e-mailovú adresu
alebo v listinnej podobe na adresu uvedenú v článku I. týchto
Pravidiel.
Právo na výmaz Vašich osobných údajov
V niektorých zákonom stanovených prípadoch sme povinní Vaše osobné
údaje na Váš pokyn vymazať. Každá takáto žiadosť však podlieha
individuálnemu vyhodnoteniu, či sú splnené podmienky, pretože napríklad
môžeme mať povinnosť, či oprávnený záujem, ak prevažuje na Vašimi
záujmami, si osobné údaje máme právo ponechať. Žiadosť môžete poslať
elektronicky na našu e-mailovú adresu alebo v listinnej podobe na adresu
uvedenú v článku I. týchto Pravidiel.
Právo na obmedzenie spracúvania Vašich osobných
údajov
Ak si prajete, aby sme Vaše osobné údaje spracúvali výhradne pre
najnutnejšie zákonné dôvody alebo osobné údaje zablokovali, žiadosť na
obmedzenie spracúvania osobných údajov môžete poslať elektronicky na našu
e-mailovú adresu alebo v listinnej podobe na adresu uvedenú v článku I.
týchto Pravidiel.
Právo na prenosnosť údajov Vašich osobných údajov
Ak si prajete, aby sme poskytli Vaše osobné údaje inému prevádzkovateľovi,
inej spoločnosti, odovzdáme Vaše osobné údaje v zodpovedajúcom formáte,
ak nám v tom nebudú brániť žiadne zákonné ani iné významné
prekážky, Vami určenému subjektu, ak je to technicky možné a ak
Žiadosť môžete poslať elektronicky na našu e-mailovú adresu alebo v listinnej podobe na adresu uvedenú v článku I. týchto Pravidiel spolu s úradne overeným podpisom na predmetnej žiadosti. Overený podpis na predmetnej žiadosti žiadame z dôvodu, aby sa predišlo neoprávnenému poskytovaniu Vašich osobných údajov iným subjektom.
Právo namietať spracúvanie Vašich osobných údajov na
marketingové účely a automatizované individuálne rozhodovanie
Ak by ste zistili alebo sa len domnievate, že spracúvanie osobných údajov
vykonávame v rozpore s ochranou Vášho súkromného a osobného života
alebo v rozpore s právnymi predpismi, obráťte sa prosím na nás a
požiadajte nás o vysvetlenie, či odstránenie vzniknutého nevyhovujúceho
stavu. Námietku môžete ďalej vzniesť aj priamo proti automatizovanému
rozhodovaniu či spracúvaniu Vašich osobných údajov na marketingové alebo
reklamné účely, ak sa takého spracúvanie vykonáva bez vášho súhlasu na
účel oprávneného záujmu prevádzkovateľa. Žiadosť môžete poslať
elektronicky na našu e-mailovú adresu alebo v listinnej podobe na adresu
uvedenú v článku I. týchto Pravidiel.
Máte právo na to, aby sa na vás nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní vašich osobných údajov vrátane profilovania a ktoré má právne účinky, ktoré sa jej týkajú alebo ju obdobne významne ovplyvňujú. Toto právo sa neuplatňuje, ak je rozhodnutie
Právo odvolať Váš súhlas na spracúvanie osobných
údajov
V prípade, ak je spracúvanie Vašich osobných údajov založené na Vašom
osobitnom súhlase, napr. udelenie súhlasu so spracúvaním osobných údajov
týkajúcich sa zdravia, príp. marketingový súhlas (viď článok III.
právny základ spracúvania osobných údajov podľa jednotlivých účelov),
môžete svoj súhlas kedykoľvek odvolať. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na
zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho
odvolaním. Žiadosť na odvolanie súhlasu môžete poslať elektronicky na
našu e-mailovú adresu alebo v listinnej podobe na adresu uvedenú v článku
I. týchto Pravidiel. Vzor takejto žiadosti Vám môžeme na požiadanie
poslať e-mailom.
Právo podať podnet alebo sťažnosť na Úrad na ochranu osobných
údajov
Môžete sa kedykoľvek obrátiť s Vašim podnetom, či sťažnosťou vo veci
spracúvania osobných údajov na dozorný orgán, a to na Úrad na ochranu
osobných údajov Slovenskej republiky, so sídlom Hraničná 12, 820
07 Bratislava 27, Slovenská republika, IČO: 36 064 220, tel. č.:
+421/2/3231 3220, webové stránky https://dataprotection.gov.sk/uoou/.
Aby sme mohli vašu žiadosť vybaviť a z dôvodu jednoznačnej identifikácie žiadateľa ako dotknutej osoby, sme oprávnení požadovať ďalšie dodatočné informácie.
Klient je povinný uviesť iba úplné a pravdivé údaje. Klient je povinný v prípade zmeny svoje údaje aktualizovať a nesie plnú zodpovednosť za dôsledky porušenia tejto povinnosti.
Všetky oznámenia a vyjadrenia k Vami uplatneným právam poskytujeme bezplatne. Ak by však bola žiadosť zjavne nedôvodná alebo neprimeraná, najmä preto, že by sa opakovala, sme oprávnení si účtovať poplatok zohľadňujúci administratívne náklady spojené s poskytnutím požadovaných informácií vo výške 10,– EUR.
Za ako dlho môžem očakávať odpoveď
Vyjadrenie a prípadne informácie o prijatých opatreniach Vám poskytneme čo
najskôr, najneskôr však do jedného mesiaca. O prípadnej predĺžení
lehoty vrátane uvedenia dôvodu Vás budeme včas informovať.
Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo tieto Pravidlá ochrany osobných údajov kedykoľvek zmeniť alebo doplniť. Taká zmena alebo doplnenie sa nijakým spôsobom bez Vášho výslovného súhlasu nedotkne Vašich práv, ktoré Vám vyplývajú z príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov o ochrane osobných údajov.
V prípade akéhokoľvek dotazu ku spracovaniu Vašich osobných údajov či uplatnenia vyššie uvedených práv sa môžete obrátiť na Prevádzkovateľa na kontaktoch uvedených v článku I. týchto Pravidiel.